הסקוטית מבית ישרקו משיקה לקיץ 2024: יינות חדשים מבית SARTORI היקב האיטלקי

הסקוטית מבית ישרקו משיקה לקיץ 2024:    יינות חדשים מבית SARTORI היקב האיטלקי
קרדיט צילום: יח"צ

הסקוטית מבית ישרקו, משיקה לקיץ 2024 : חמישה יינות המתאימים לעונת הקיץ, מבית היקב האיטלקי סרטורי-SARTORI.

מותג סרטורי, נחשב לאחד היקבים המובחרים באיטליה. מדובר ביינות בולטים, איכותיים וייחודים שמצליחים מאוד בעולם מאז יצירת המותג.

קרדיט צילום: יח"צ

סרטורי לוגאנה, יין לבן יבש העשוי מענבי טרביאנו די לוגאנה. הענבים מגיעים ממרכז לוגאנה, מדרום מערב לאגם גארדה, מאדמה חרסית-גירנית. ליין זה נבחרים הענבים הטובים ביותר והם עוברים מעיכה עדינה בלבד, ותסיסה מבוקרת בנירוסטה ומכלים מסורתיים. היין בצבע צהוב בהיר עם גוונים זהובים בהירים. הארומה פרחונית עדינה עם רמזים של פירות לבנים ופרחי בר. היין מתאים עם מנות ראשונות קלות, מנות פסטה, דגי מים מתוקים ופירות ים עדינים. מחיר מומלץ: 69.90 ₪,  750 מ"ל.  מומלץ לשתות בטמפרטורה של 8 – 10 מעלות. היין מצטרף לסדרת יינות "CRU" של סרטורי – סואבה קלאסיקו, ומונטגרדלה ואלפוליצ'לה קלאסיקו סופריורה.

סרטורי לאב סטורי סוביניון בלאן, יין לבן יבש העשוי מענבי סוביניון בלאן. הענבים עוברים מעיכה עדינה עם מגע קל של המיץ עם הזגים (למיצוי הצבע). לאחר התסיסה, היין מתבגר ומתרכך במכלי נירוסטה. היין בעל צבע זהב קש, עם ארומות פירותיות. היין מתאים למנות של פירות ים, דגים לבנים, מנות צמחוניות ואספרגוס לבן. מחיר מומלץ: 39.90 ₪,  750 מ"ל.  מומלץ לשתות בטמפרטורה של 6 – 8 מעלות. היין מצטרף לסדרת יינות לאב סטורי של סרטורי – פינו גריג'יו ארכולה, ופינו גריג'יו רוזה.

קרדיט צילום: יח"צ

סרטורי פירה רוזה, יין רוזה יבש העשוי מזן הענבים המקומי קורבינה. הענבים נבצרים בבשלות אופטימלית לרוזה, ולאחר מעיכה הם מושרים מספר שעות על הזגים, רק לקבלת צבע. לאחר התסיסה היין שוהה במכלי נירוסטה ומבוקבק. ענבי הקורבינה משרים צבע ורוד עמוק יחסית, המזכיר צבע אלמוגים אדומים, הניחוחות פרחוניים מאוד – הדרים ופרחים עדינים אחרים – ואלה משתלבים נפלא עם טעמי המנדרינות והתפוזים והפירות הטרופיים של היין עצמו. היין בסגנון רענן, פרחוני-טרופי. ומתאים למנות כמו סושי, טמפורה, ויניגרט ירקות, קרפצ'ו דגים טריים, סלטים ועוד. מחיר מומלץ: 55 ₪,  750 מ"ל.  מומלץ לשתות בטמפרטורה של 6 – 10 מעלות.

סרטורי פירה רוסו, יין אדום חצי יבש העשוי מענבי קורבינה, מרלו קברנה סוביניון. הענבים נבצרים בבשלות מאוחרת. האשכולות עוברים ייבוש קל על רשתות למשך 25 ימים, בהם הענבים מצטמקים חלקית. בתום התסיסה מועברים היינות למכלים גדולים להתבגרות בת 6 חודשים ועוד 3 חודשים בבקבוק. הארומה של היין מזכירה דובדבנים ופירות יער אדומים בשלים, ורדים אדומים. היין מתאים למנות ראשונות מבוססות פסטה ועד בשרים בגריל. מחיר מומלץ: 55 ₪,  750 מ"ל.  מומלץ לשתות בטמפרטורה של 14 – 18 מעלות.

קרדיט צילום: יח"צ

סרטורי פירה ביאנקו, יין לבן יבש העשוי מענבי שרדונה סוביניון בלאן וגארגנגה. הענבים נבצרים בבשלות גבוהה ומושארים להצטמק חלקית על רשתות גדולות למשך 10 ימים. לאחר המעיכה, התירוש תוסס בטמפרטורה מבוקרת והיין מועבר למכלים גדולים להתבגרות. ליין ארומה של אפרסקים לבנים, משמש ופירות יער ירקרקים. ומזכיר אשכוליות אדומות ומנטה. היין ורסטלי ורענן ומתאים כאפרטיף עם ירקות טריים או קיש. וגם למנות בשרים לבנים שונים, ריזוטו ועוד. מחיר מומלץ: 55 ₪,  750 מ"ל.  מומלץ לשתות בטמפרטורה של 8 – 12 מעלות.

3 יינות מסדרת פירה, הם שלושה יינות מזנים מקומיים בעיקר. הסדרה נקראת על שם זאפירה, ספיר באיטלקית ובכינוי החיבה פירה, אחותו של פייטרו סרטורי המייסד של היקב. כאשר בשנת 1898 פייטרו רכשת אחוזת וילה מריה מהברון מורארי בפאתי העיר ורונה לשם הקמת היקב, הייתה זו זאפירה שהתגייסה לתמיכה במותג החדש בשיווק ומיתוג מקומי ובינלאומי. פירה, האישה החזקה מאחורי סרטורי.

ניתן להשיג בסניפי טיב טעם, בחנויות מקצועיות ובמסעדות וברים נבחרים

אתר חברת ישרקו : http://www.israco.co.il/

מאמרים נוספים
הסוכה של גרג
רשת קפה גרג מזמינה את לקוחותיה, במהלך חול המועד ,להנות...
נשיא המדינה החל את מסע הזיכרון בעוטף עזה במלאת שנה ל-7 באוקטובר
נשיא המדינה, יצחק הרצוג באתר פסטיבל הנובה: ״כאן לפני שנה בדיוק,...
קניוני עופר במחווה מרגשת לנכי צה"ל
במסגרת ציון שנה לאירועי ה-7 באוקטובר, ב18 קניוני עופר ברחבי...
סוכה ירוקה: צלחות אקולוגיות לסוכות
לקראת חג סוכות, הידוע במנהג האירוח הרחב בסוכה וההתכנסות סביב...
ארגון מגדלי הפירות בישראל: למרות המלחמה השנה ייקטפו כ- 95 אלף טון תפוחים ו-25 אלף טון רימונים
מגדלי הפירות בישראל קוראים לציבור: דווקא עכשיו רכשו רק פירות...
עמותת שניר מחלקת לרגל ראש השנה וחגי תשרי 1,000 סלי מזון למשפחות מעוטות יכולת
מבצע אריזת וחלוקת סלי מזון של עמותת שניר, תתבצע בשיתוף...
טיאוט כבישים
בזכות טכנולוגיה מתקדמת וחידושים שלא פוסקים אף פעם המשימה העירונית...
כבר שנה למלחמת חרבות ברזל, שלושה כרכים של יומן מלחמה, ההרביעי נכתב בימים אלה
בין תקווה לייאוש, בן תבוסה לגבורה, תמונות מהקבינט המשפחתי. מפעל...
טסים בראש שקט: גרבי לחץ OPPO לשמירה על בריאות הרגליים בטיסות
חברת א.א אורטופדיה מציעה גרבי לחץ אלסטיות לנשים ולגברים מבית...
כבר שנה לפטירתו של דמות המופת החינוכית, יעקב קופלוביץ זצ"ל
שנה בלי קופלו השבוע מלאה שנה לפטירתו של קופלו,  המחנך הדגול,...
דילוג לתוכן